به کمک استارت‌آپ رخ می‌دهد

ایجاد باشگاه مشتریان وفادار در حوزه‌ی کتابخوانی

1398/02/07-14:20

استارت‌آپ کتاب پلاس با هدف تداوم‌بخشی ارتباط بین افرادی خریداران کتاب در نمایشگاه با ناشران در ایام بعد از نمایشگاه است.
به گزارش ستاد خبری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سعیدی‌کیا در نشست معرفی جشنواره «زندگی با کتاب» در سالن شهید آوینی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به کاهش کتابخوانی در بین جوامع امروزی به نقش صنعت سرگرمی در رقابت با کتابخوانی اشاره کرد.
وی با مطرح کردن این پرسش که چرا صنعت نشر ما به اندازه‌ی ناشران اروپا رشد و توسعه‌ی اقتصادی نکرده‌اند گفت: اکنون یک انتشاراتی اروپایی ده درصد از درآمد خود را از طریق فروش کتاب فیزیکی کسب می‌کند و بقیه از فروش محتواهای مرتبط با آن کتاب‌‌ها به دست آمده است. ولی در ایران طبق نظرسنجی سه ساله که در نمایشگاه کتاب توسط جهاد دانشگاهی صورت گرفته 80درصد پرسش شوندگان دانشگاهی اعلام کردند ترجیح می‌‌دهند کتاب را به صورت فیزیکی تهیه و مطالعه کنند تا اینکه به صورت اینترنتی خرید کنند و یا فایل پی دی اف آن را مطالعه کنند.
سعیدی‌کیا ادامه داد: استارت‌آپ کتاب پلاس با هدف تداوم‌بخشی ارتباط بین افرادی که در نمایشگاه کتاب اقدام به خرید کتاب می‌‌کنند با ناشران در ایام بعد از نمایشگاه است. این کار به نوعی ایجاد باشگاه مشتریان وفادار در حوزه‌ی کتابخوانی است که باعث افزایش علاقه‌مندی و مطالعه‌ی آنها و همچنین افزایش درآمد ناشر از این محل می‌‌شود.
سعیدی‌کیا در پایان در رابطه با خدمات بعد از فروش ارائه‌شده به اعضا در استارت‌آپ کتاب پلاس گفت: با استفاده از ترفندهای متنوع و تشویقی و با بهره‌مندی از منافع متنوع مالی مانند یارانه‌ی کتابخوانی و... اقدام به برگزاری برنامه‌‌ها و مسابقات مهیجی نظیر خلاصه‌ی کتاب و نگهداری افراد در فضای کتابخوانی در زمان بعد از نمایشگاه می‌‌کند.
استارت‌آپ‌‌ها، سعی در تلفیق یک نیاز و فرایند قدیمی با تکنولوژی جدید دارند
خانم دکتر محرابی به نمایندگی از هلدینگ پاسارگاد نیز در این نشست با اشاره به رشد استارت‌آپ‌‌ها گفت: استارت‌آپ‌‌ها بر پایه‌ی ایده‌ای نو در حوزه‌ی تکنولوزی شکل می‌‌گیرند و سعی در تلفیق یک نیاز و فرایند قدیمی با تکنولوژی جدید دارند. از نظر سرمایه‌گذاری این شرکت‌‌ها به عنوان سرمایه‌گذاری‌‌های خطرپذیر طبقه‌بندی می‌‌شوند و از طرفی صاحبان این ایده‌‌ها بشدت نیازمند حمایت سرمایه‌گذاران هستند.
وی افزود: هلدینگ پاسارگاد بعد از بررسی ایده‌‌ها و ارزیابی موضوع، ایده‌پردازی، کاربرد عمومی، ادامه‌دار بودن و نامحدود بودن نسبی محصول و بیزینس اقدام به ورود و حمایت از استارت‌آپ می‌‌کند.
وی در ادامه به سیر تکامل استارت‌آپ‌‌ها پرداخت و گفت: یک استارت آپ در ابتدا به سرمایه‌ی کم و راهنمایی‌‌های بیشتر نیازمند است؛ بعد از گذر از مراحل اولیه، میزان سرمایه‌ی مورد نیاز افزایش و ریسک کاهش پیدا می‌‌کند.
سی ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
 
 
 

به ما بپیوندید: