کتاب «در دفاع از طبقه کارگر آمریکایی» رونمایی شد

1398/02/06-14:49

ماری آلیس واترز، نویسنده‌ی کتاب «در دفاع از طبقه کارگر آمریکایی» از منظری کاملا متفاوت به دو بحث و سوال مهم تاثیر انتخاب ترامپ در ایالات متحده و ایجاد تحول اجتماعی در آمریکا می‌پردازد.
به گزارش ستاد خبری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رونمایی از کتاب «در دفاع از طبقه کارگر آمریکایی» نوشته‌ی ماری آلیس واترز و ترجمه‌ی شهره ایزدی جمعه (6 اردیبهشت ماه) با حضور شهره ایزدی، مترجم اثر و مدیر انتشارات طلایه پرسو و برخی از اهالی کتاب در سالن یادمان جلال آل‌احمد برگزار شد.
شهره ایزدی در ابتدای مراسم گفت: انتشارات طلایه پرسو حدود 24 سال است که با انتشارات آمریکایی «pathfinderpress» همکاری می‌کند و من و دیگر مترجمان حق کپی‌رایت این انتشارات را به طور کامل گرفته‌ایم. کتاب «در دفاع از طبقه کارگر آمریکایی» موضوعی را مطرح می‌کند که مدت‌ها سوژه‌ی مطبوعات داخلی و خارجی قرار گرفته‌است و آن، انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکاست.
وی افزود: ماری آلیس واترز، نویسنده‌ی این کتاب از منظری کاملا متفاوت به دو بحث و سوال مهم تاثیر انتخاب ترامپ در ایالات متحده و ایجاد تحول اجتماعی در آمریکا می‌پردازد که مدت‌هاست ذهن همگان را مشغول کرده‌است.
ایزدی با اشاره به نگاه متفاوت ماری آلیس واترز خاطرنشان کرد: انگیزه‌ی اصلی من و انتشارات طلایه پرسو برای ترجمه و انتشار این کتاب، نگاه متفاوت و کاملا منطقی این نویسنده به بحث انتخاب ترامپ به عنوان رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بود. ماری آلیس واترز در این کتاب به این دو سوال مهم به‌همراه مستندات و پژوهش‌های تاریخی پرداخته‌است. 
شایان ذکر است؛ این کتاب به همت انجمن صنفی کارفرمایان زنان ناشر منتشر شده‌است. این انجمن از سال 1376 فعالیت خود را با زنان ناشر شروع کرده و در آغاز کار به فعالیت‌هایی همچون؛ برگزاری نمایشگاه، جلسات نقد و بررسی و ... پرداخته‌است. 
سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
 
 
 

به ما بپیوندید: