استقبال از توزیع نامه رهبری به جوانان اروپایی درغرفه ایران

1397/07/19-14:12

نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی درغرفه ملی ایران درنمایشگاه کتاب فرانکفورت توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران همزمان بادومین روز از برگزاری هفتادمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت متن انگلیسی نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی در غرفه ملی ایران توزیع و مورد استقبال قابل توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.

این نامه که در  بهمن ماه سال 1393 از سوی رهبر انقلاب اسلامی صادر شد حاوی نکات قابل توجهی برای مخاطبان خود است. از جمله مطالب قابل توجه در این نامه توجه و دقت درباره علت اسلام ستیزی در جوامع غربی به ویژه در اروپا و آمریکاست.

در بخشی از این نامه آمده است: اکنون من میخواهم از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی، این‌بار با شدّتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟ چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزشهایی در اسلام، مزاحم برنامه‌ی قدرتهای بزرگ است و چه منافعی در سایه‌ی تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین میگردد؟ پس خواسته‌ی اوّل من این است که درباره‌ی انگیزه‌های این سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید.

خواسته‌ی دوم من این است که در واکنش به سیل پیشداوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید. منطق سلیم اقتضاء میکند که لااقل بدانید آنچه شما را از آن میگریزانند و میترسانند، چیست و چه ماهیّتی دارد. من اصرار نمیکنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه میگویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) آشنا شوید.

انتشار ترجمه این نامه و توزیع آن در غرفه ملی ایران در این نمایشگاه با استقبال قابل توجهی همراه بوده است و تقریبا تمامی بازدیدکنندگان از غرفه ایران این متن را دریافت ومورد توجه قرار داده اند.

به ما بپیوندید: