در نمایشگاه کتاب فرانکفورت صورت می‌گیرد

برپایی غرفه ملی ایران با حضور 18 ناشر و 5 تشکل صنفی نشر

1397/07/15-15:42

امیر مسعود شهرام نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از برپایی غرفه ملی ایران با حضور 18 ناشر و 5 تشکل صنفی نشر در هفتادمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبرداد.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، امیر مسعود شهرام نیا در خصوص نحوه حضور ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران همانند سال‌های گذشته از طریق مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و با مشارکت تشکل‌های صنفی نشر و ناشران در دو غرفه با متراژ 222 مترمربع برپا می‌شود.

شهرام نیا در خصوص غرفه ملی ایران در این دوره از نمایشگاه گفت: امسال نیز غرفه سازی و غرفه آرائی متفاوت با استفاده از طرح‌ها و رنگ‌هایی بر مبنای هنر اسلامی برای غرفه ايران درنظرگرفته شده است. بر اساس چيدمان غرفه، به هريك از ناشران و تشکل‌های نشر يك فضای مستقل اختصاص داده شد و برای نمايش کتاب‌های منتخب تشکل‌ها علاوه بر غرفه، استندهای ویژه‌ای نیز برای نمايش کتاب طراحی‌شده است.

وی در ادامه گفت: 18 ناشر، 3 آژانس ادبی و 5 تشکل صنفی نشر همراه با رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در برلین در غرفه ملی ایران فعالیت دارند.

شهرام نیا در ادامه در خصوص حضور ناشران به‌صورت مستقل در غرفه ملی ایران گفت: با توجه به فراخواني که در اسفندماه سال گذشته توسط مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران منتشر شد، تعدادی ازناشران برای حضور به‌صورت مستقل در غرفه ملی ايران اعلام آمادگی کردند. 18 ناشر در غرفه ملی ایران حضور خواهند داشت و به فعالیت می‌پردازند. آژانس‌های ادبی پل، تماس و کیا نیز در کنار ناشران در غرفه ایران فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در خصوص غرفه کودک و نوجوان که در کنار غرفه ایران برپا می‌شود گفت: امسال برای اولین بار غرفه کودک و نوجوان در کنار غرفه ایران برپا می‌شود. در این غرفه، جدیدترین آثار کودک و نوجوان عرضه خواهد شد و مدیریت و اجرای این غرفه به انجمن ناشران کودک و نوجوان واگذارشده است.

هفتادمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت از 18 تا 22 مهر برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: