مدیرعامل خانه کتاب عنوان کرد:

بالاترین حجم رشد تولید کتاب در سال 1396

1397/02/19-11:06

مدیرعامل موسسه‌ی خانه کتاب در بررسی کتاب «کتابشناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره کتاب ایران در سال 96» در سالن سرای اندیشه نمایشگاه کتاب تهران گفت: در سال 96 بالاترین حجم رشد تولید کتاب را داشتیم و با توجه به سرعت انتقال داده‌‌ها در بعضی حوزه‌‌ها باید مرجع‌‌هایی باشد تا کتاب‌‌های خود را برای مردم معرفی کنند.
به ‌گزارش ستاد خبری و رسانه‌ای سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نیکنام حسینی‌پور؛ مدیرعامل موسسه‌ی خانه کتاب در این نشست گفت: یکی از این مرجع‌‌ها جوایزی است که در طول سال توسط دولت، بخش خصوصی و نهادهای فرهنگی برگزار می‌‌شود.
وی ادامه داد: درصدد بودیم تمام کتاب‌‌هایی که در طول سال جمع‌آوری کرده‌ایم را در قالب بسته‌ی مطالعاتی برای مردم معرفی کنیم.
به گفته‌ی وی؛ در سال 96 بیش از صدهزار عنوان کتاب با موضوعات مختلف چاپ شده است که شصت هزار عنوان از این کتاب‌‌ها چاپ اول بوده است.
حسینی‌پور اظهار کرد: جشنواره‌‌ها فرصت خوبی برای مردم است تا بهترین کتاب‌‌هایی که توسط جشنواره‌‌ها معرفی می‌‌شوند را مورد مطالعه و ارزیابی قرار دادند و خود جشنواره‌‌ها نیاز به بررسی دقیق‌تری دارند تا جوایز بتوانند اثربخشی جریان نشر را رصد کنند.
وی خاطرنشان کرد: ما باید سیستم‌‌های مطالعاتی را توسط گروه‌‌های مرجع به مردم معرفی کنیم به طور مثال کتاب‌‌هایی در اختیار ائمه جمعه قرار دهیم تا به مردم معرفی کنند تا در فرآیند کتاب‌خوانی ایران و شهروندان ایرانی نقش مهمی ایجاد کنیم.
مدیر اطلاع‌رسانی خانه‌ی کتاب نیز گفت: در کتابشناسی توصیفی، فهرست 489 عنوان کتاب منتخب شده در 29 جشنواره‌ی کتابی سال 96 منتشر شده است.
مجتبی تبریزنیا اضافه کرد: بخش پایانی این کتاب، عصاره و چکیده‌ی کتاب‌‌هایی است که در سال 95 منتشر شده‌اند و در سال 96 مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و جوایزی به آنها تعلق گرفته است.
وی در پایان افزود: جوایز ما بیشتر ادبی است و در حوزه‌ی نوجوانان نیز باید جوایزی در نظر گرفته شود و برای این نسل فکر اساسی کنیم و جوایز استانی گسترش پیدا کند.
سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: