اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کردند

2013-05-06 08:30

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس شورای اسلامی امروز (16 اردیبهشت) از بخش‌های مختلف بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند.

دکتر عباس مقتدایی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید و در سالن «معرفی صنعت چاپ کشور» بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس شورای اسلامی در راستای بررسی روند چاپ و نشر کشور و شیوه توزیع و همچنین استماع دیدگاه‌های مسوولان و متولیان عرصه چاپ و نشر کشور کمیته‌ای را برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعزام کرده است.

وی ادامه داد: این کمیته علاوه بر مذاکره با مسوولان برگزارکننده و بررسی روند عرضه کتاب و همچنین بررسی میزان استقبال از کتاب‌های مربوطه و مباحث کیفی پیرامون برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، تلاش می‌کند ضمن مذاکره با مراجعه‌کنندگان و بازدیدکنندگان نسبت به تعیین نقاط ضعف و قوت موجود، گزارشاتی را برای استفاده کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس شورای اسلامی آماده کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس شورای اسلامی افزود: حضور بخش عمده ناشران داخلی در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ویژگی بارز این دوره از نمایشگاه کتاب تهران به شمار می‌آید. همچنین سهل‌گیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور ناشران در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران به صورت کامل مشهود است.

مقتدایی اظهار کرد: نکته اساسی که باید توسط مجلس شورای اسلامی، دولت، وزارتخانه‌های مرتبط و به‌ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد توجه قرار بگیرد، رسیدگی به وضعیت بازار کاغذ و ساماندهی بازار کاغذ است. تقاضای ما رسیدگی فوری و به سامان کردن این امور است.

وی در ادامه سخنانش گفت: در این راستا تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکشنبه (15 اردیبهشت) به وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سامان دادن بازار کاغذ تذکراتی را در مجلس علنی کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: فردا (17 اردیبهشت) تذکر مشابهی به رییس جمهور داده می‌شود که امیدورام در این حوزه( سامان‌بخشی بازار کاغذ) اقدامات جدی صورت بگیرد.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «کتاب؛ چشمه جوشان دانایی» تا شنبه (21 اردیبهشت) در مصلای امام خمینی (ره) برپا خواهد بود.

 

Join Us: