پیشنهاد خاطره حاتمی:

نمایشگاه کتاب را در سطح شهر گسترش دهیم

2013-05-02 08:30

خاطره حاتمی بازیگر جوان سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به علاقه خود به نمایشگاه کتاب از دوران کودکی ، اظهار امیدواری کرد مسئولان  این امکان را فراهم کنند که نمایشگاه کتاب در سطح شهر تهران و در مکان‌های مختلف برگزار شود.
حاتمی در گفت وگو با ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه  بین المللی کتاب تهران گفت : بهتر است مدت نمایشگاه از ده روز به یک ماه افزایش پیدا کند تا قشرهای مختلف بتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.
وی افزود: من از بچگی همیشه به نمایشگاه کتاب علاقه داشتم و حضور در آن برایم هیجان‌انگیز و لذت‌بخش بود. بنابراین امسال هم علی‌رغم ترافیک، دوری راه و شلوغی نمایشگاه باز هم در این رویداد فرهنگی حضور خواهم داشت.
این بازیگر از علاقه‌مندان پیگیر داستان‌های کوتاه است تا جایی که باور دارد داستان‌های کوتاه می‌توانند مردم را به کتابخوانی تشویق کنند. او در این باره گفت: من کلاً اهل کتابخوانی هستم اما علاقه اصلی من داستان‌های کوتاه است. فکر می‌کنم در شرایطی که مردم گرفتاری و دغدغه زیاد و فرصت کمی دارند، داستان‌های کوتاه و همین طور کتاب‌های جیبی راه‌حل خوبی برای جذب آنها به سمت کتاب و کتابخوانی است.
وی افزود: من خودم از طریق یکی از دوستانم به خواندن داستان‌های کوتاه تشویق شدم و خیلی زود فهمیدم که چه دنیای جذابی دارند. الان هم دارم مجموعه داستان‌های کوتاه «دوبلینی‌ها» نوشته جیمزجویس را می‌خوانم که بسیار زیبا است. به نظر من نگارش داستان کوتاه سخت‌تر از رمان و داستان بلند است چراکه نویسنده فضای کمتری برای بسط داستان دارد.
حاتمی که از دنیای نویسندگی هم دور نیست در این باره گفت: من مدتی در هفته نامه سروش جوان ستون ثابت داشتم اما الان بیشتر برای خودم می‌نویسم. نوشته‌های من نثرهایی نزدیک به شعر هستند.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام‌خمینی (ره) برپاست.
 

Join Us: