آغاز نمایشگاه کتاب قطربا حضور ایران

1395/09/11-09:17

بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب قطر صبح روزگذشته(10آذرماه) با حضور ایران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب قطر صبح روزگذشته(10آذرماه) با حضور وزیرفرهنگ و ورزش قطر با شعار"اقرا" آغازبه کارکرد.33 کشورازجمله آلمان، آمریکا، مصر، امارات، ترکیه، ایران، سوریه، کویت، انگلستان، اردن، هلند، فلسطین وعربستان دراین نمایشگاه حضوردارند. نمایشگاه درفضایی به مساحت 47 هزار و 700 مترمربع و در895 غرفه برگزار می شود. ازنکات قابل توجه این نمایشگاه حضور پرتعداد ناشران مصری در106 غرفه است. این درحالی است که کشور قطربه عنوان برگزار کننده تنها با 77 ناشردراین دوره ازنمایشگاه شرکت کرده است. 30 برنامه جنبی درمدت برگزاری نمایشگاه برگزار می شود که از مهم ترین آن ها می توان به برنامه های اهمیت صنعت نشروچگونگی حمایت ازناشر ونویسنده، شب شعر، فرزندان و آسیب شناسی شبکه های اجتماعی و فنون نوشتن مقاله اشاره کرد. نمایشگاه امسال مهمان ویژه ندارد. بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب قطر به محل جدیدی درمرکز شهر دوحه انتقال یافته است. افزایش متراژمحل جدید و دسترسی راحت تر مخاطبان از جمله دانشجویان و دانش آموزان از مهمترین دلایل این جابجایی عنوان شده است. 104 هزار عنوان کتاب در این دوره از نمایشگاه عرضه شده که 15 هزار عنوان آن چاپ جدید است. اسپانسر رسمی نمایشگاه صندوق حمایت از فعالیت های اجتماعی و ورزشی است. سه حامی کوچک تر با عنوان های  بانک ملی قطر ،اوریدوموبایل و شهرک فرهنگی کتارا دربرگزاری نمایشگاه نقش دارند. هر روز مسابقه ای برای بازدید کنندگان از نمایشگاه درنظر گرفته شده  که جایزه آن هزارریال قطری است.

موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با نمایش 300 عنوان کتاب به عنوان نماینده نشر جمهوری اسلامی ایران درغرفه ای به مساحت 24 مترمربع در این دوره ازنمایگشاه حضور دارد. ایران شناسی، ادبیات، هنر، آموزش خط، آموزش زبان فارسی و کودک و نوجوان از جمله عنوان کتاب هایی است که در غرفه ایران به نمایش گذاشته شده است.

معرفی صنعت نشرایران، دعوت از ناشران بین الملل برای حضور درنمایشگاه کتاب تهران، معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درقالب کاتالوگ و بروشور، دیدار با روسای نمایشگاه های بین المللی کتاب دیگر کشورها و دعوت از آن ها برای حضوردرنمایشگاه بین المللی کتاب تهران، معرفی طرح گرنت، برگزاری روز ایران و مذاکره با دیگر ناشران خارجی شرکت کننده درنمایشگاه ازجمله برنامه هایی است که درغرفه ایران به آن پرداخته می شود.

رایزنی فرهنگی ایران درقطر، نشر احسان و نشر کانی مهرنیز دراین نمایشگاه درغرفه ای جداگانه حضور دارند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب قطرتا تاریخ 20 آذرماه دایر است. ساعت کار این نمایشگاه از ساعت 9 تا 22 است.

به ما بپیوندید: