غرفه صنعت چاپ ایران در شصت و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد

1395/08/06-10:39

مهم ترین رسالت مسابقات صنعت چاپ کشور شناسایی و معرفی برترینهای هر حوزه در زمینه‌های فنی فرآیند تولید محصولات چاپی کشور است تا با این انگیزه بستر رقابتی سالم و رو به رشد برای متولیان این حوزه ایجاد شود. گام بعدی استفاده مفید از ماحصل این جشنواره معرفی آثار برتر در رویدادها و نمایشگاه های داخلی و خارجی است.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، اقدام به معرفی آثار برتر دوره های پانزدهم و شانزدهم مسابقات ملی صنعت چاپ ایران برگزار شده در سال های 94 و 95 در نمایشگاه بین الملی کتاب بلگراد نمود.

نمونه‌های ارائه شده در این نمایشگاه با محوریت کارهای کیفی در حوزه نشر و کتاب های نفیس بوده که با استقبال مراجعین به غرفه ایران در نمایشگاه از منظر مقایسه کیفی محصولات حوزه نشر ایران با دیگر محصولات چاپی ارائه شده در نمایشگاه بود که به نظر مخاطب عام مراجعه کننده به قسمت صنعت چاپ ایرن کیفیت کارهای تولید شده در ایران فراتر از تصور و دیگر محصولات موجود در نمایشگاه بلگراد بوده است.

از شاخص ترین آثار معرفی شده در این نمایشگاه می توان به قرآن بایسنغری، منتخب قرآن‌های نفیس آستان قدس رضوی، کتاب از طهران تا تهران، گزیده آثار استاد محمود فرشچیان، کتاب مشق عشق، مجموعه کتاب مجموعه خصوصی حامد رسول اف، کتاب در حریم، کتاب آشپزی سنتی پانیذ، نشریات اساتایل و نودید، کتاب شکوه یاس، کتاب کارنامه اشاره نمود.

نکته حائز اهمیت این بوده است که کارهای معرفی شده نشان از بازار فروش کتب نفیس و باکیفیت معرفی آثار هنری ایران و کتب نفیس و با کیفیت معرفی غذاهای ایران بوده است که بارها از سوی مراجعین مورد درخواست خرید قرار گرفته است.

در این دوره از نمایشگاه آقای کریم جعفری به نمایندگی از تیم برگزاری و داوری مسابقات صنعت چاپ در نمایشگاه حضور داشته ‌اند.

به ما بپیوندید: