حضورایران درنمایشگاه کتاب توکیو

1395/06/31-17:27

بیست و سومین دوره نمایشگاه بین المل کتاب توکیو از تاریخ 2 تا 4 مهر 1395در مرکز بین المللی نمایشگاهی توکیو در کشور ژاپن برگزار می گردد.

این نمایشگاه توسط انجمن ناشران کتاب ژاپن، انجمن نشریات ژاپن، انجمن عمده فروشان ژاپن، انجمن کتابفروشان ژاپن، انجمن ناشران تبادل فرهنگی ژاپن، شورای ترویج کتابخوانی ژاپن، انجمن ناشران بین الملل ژاپن برگزار می شود. نمایشگاه از بخشها و حوزه های مختلفی همچون کودکان، علوم طبیعی، علوم انسانی و اجتماعی، کتاب الکترونیک، لوازم التحریر و بین الملل تشکیل شده است. در این این دوره از نمایشگاه کتاب توکیو موسسه نمایشگاهای فرهنگی ایران با مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در توکیو اقدام به معرفی نمایشگاه کتاب تهران می نماید.

در این نمایشگاه همچنین در قالب بروشورهای متنوع اقدام به معرفی صنعت نشر ایران می نماید. از جمله این اقلام اطلاع رسانی به بروشورهای تهیه شده به زبان انگلیسی که مشتمل بر معرفی مراکز اطلاع رسانی کتاب در ایران مانند خانه کتاب و کتابخانه ملی، معرفی جوایز کتاب، معرفی طرح‌های حمایتی کتاب در عرصه بین‌المللی نظیر تاپ، معرفی اتحادیه‌ها و تشکل‌های نشر و آژانس‌های ادبی می توان اشاره کرد. عرضه کتابهای ایرانشناسی به زبان انگلیسی از دیگر اقدامات موسسه نمایشگاهها می باشد.

در این غرفه همچنین آثاري از ناشران و مراكز علمي و فرهنگي كشورمان رابه زبانهاي فارسي ، انگليسي و ژاپني عرضه خواهد كرد؛ انتشارات بين المللي  الهدي، شركت انتشارات علمي و فرهنگي، بنياد دايره المعارف اسلامي ؛ فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي ؛ مركز دايره المعارف بزرگ اسلامي و مركز آفرينشهاي ادبي حوزه هنري منتخبي از آثار خود را در اين نمايشگاه در معرض ديد تماشاگران مي گذارند. همچنين در اين نمايشگاه بخشي به ارائه كتابهاي آموزش فارسي بخصوص به زبان ژاپني اختصاص دارد.

نمايش آثاري كه در ايران درباره ژاپن منتشر شده است و ترجمه هاي فارسي آثار نويسندگان ژاپني بخش ويژه غرفه ايران است. معرفي هنرخوشنويسي و نيز كلاسهاي آ موزش فارسي رايزني از سوي خانم تسونودا ويژه برنامه روز شنبه غرفه ايران است. معرفي قران با ترجمه ژاپني استاد ساوادا به عنوان كتاب نمونه غرفه ايران درسايت نمايشگاه انجام شده است و جناب اقاي ساوادا نيز براي پاسخگويي به پرسشهاي مراجعه كنندگان درغرفه حضور دارند . كانون پروش فكري كودكان و نوجوانان هم در سالن كودكان غرفه ويژه اي برپا خواهد کرد.

به ما بپیوندید: