صالحی عنوان کرد

برگزاری جلسات شورای ارزیابی به منظور ترسیم نقشه راه سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران

1395/04/02-09:42

سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: برگزاری این جلسات نظارت و ارزیابی نمایشگاه می‌تواند به راهکارهایی به منظور اجتناب از برخی از خطاها منجر شود و مسیر نمایشگاه آینده را مشخص کند.
 
به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین جلسه بررسی و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه (31 خردادماه) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در نخستین جلسه بررسی و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  که به همت شواری نظارت و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می شد، همایون امیرزاده، نیکنام حسین پور، محمود آموزگار، امیرمسعود شهرام نیا، محسن عموشاهی و ابراهیم حیدری حضور داشتند.
سید عباس صالحی با اشاره به اهمیت برگزاری سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران گفت: حضور قدرتمند در برپایی سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران و رفع نواقص دوره‌های گذشته، برگزاری جلسات ارزیابی را بسیار جدی می‌کند. برگزاری این جلسات می‌تواند به راهکارهایی به منظور اجتناب از برخی از خطاها منجر شود و مسیر نمایشگاه آینده را مشخص کند.
معاون امور فرهنگی استفاده از منابع مختلف در برگزاری این جلسات را ضروری خواند و عنوان کرد: برای طراحی چنین نقشه راهی نیاز به برخی مصالح است که  اسناد بالادستی نمایشگاه (مصوبات شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی نمایشگاه)، استفاده از نتایج قابل استفاده برخی از نظرسنجی‌های انجام شده، بررسی نقاط ضعف و قوت نمایشگاه از منظر رسانه‌ها و گزارش کارگروه‌های نظارت از جمله این مصالح هستند.
وی ادامه داد: این موارد منابع اصلی برای برپایی این جلسات هستند که باید هر چه سریع تر از طریق دبیرخانه جمع آوری شوند و به اعضا شورا ارایه شوند.
صالحی اظهار داشت:  این جلسات به صورت موضوع محوری برگزار خواهند شد و به صورت موضوعی بخش‌های مختلف نمایشگاه را  بررسی خواهند کرد. بر این اساس مناسب است در جلسه اول موضوعات مهم که نیاز به ارزیابی و بررسی دارد مشخص و درباره هر موضوع با حضور مهمانان و کارشناسان خاص آن بحث شود تا ایرادها و اشکالات تعیین شوند.
یارانه‌های نمایشگاه، بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران، هویت بصری نمایشگاه کتاب و چابک سازی ساختار نمایشگاه به عنوان موضوعات مورد بررسی جلسات آینده این شورا مشخص شدند.  

به ما بپیوندید: