سفیر ایتالیا در ایران اعلام کرد

به عنوان مهمان ویژه‌ی نمایشگاه کتاب سال آینده آماده‌ایم

1395/02/17-15:40

سفیر ایتالیا در ایران در نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران گفت: ایتالیا تمام امکاناتش را برای حضور فعال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب  سال  آینده به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه  به کار خواهد گرفت.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مایورو کنجاتوری سفیر ایتالیا  ضمن حضور در نمایشگاه کتاب امسال گفت: شروع کار در نمایشگاه کتاب خیلی عالی بوده است و صدها هزار نفر برای بازدید آمده‌اند.

وی افزود: پارسال برای اولین بار نمایشگاه کتاب تهران را دیدم و متوجه شدم مردم با چه اشتیاقی به نمایشگاه کتاب می‌آیند.

سفیر ایتالیا اذعان داشت: امسال جایگاه و غرفه کشور ایتالیا بزرگتر و گسترده‌تر است و در طی روزها آینده سعی ما بر این است که کتاب‌های بیش‌تری را به این غرفه بیاوریم.

وی با اشاره به حضور امسال ایتالیا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکید کرد: حضور امسال ما باعث می‌شود که تا برای مهمان ویژه شدن در سال آینده بیش‌تر  تلاش  کنیم و آمادگی لازم را کسب کنیم.

کنجاتوری در ادامه گفت: معاون میراث فرهنگی ایتالیا جناب چزارو که امروز در نمایشگاه کتاب هم حضور یافتند با جناب دکتر صالحی معاون محترم وزارت ارشاد ملاقات داشتند و در آن جلسه قرار بر این شد که برای سال بعد برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشیم.

سفیر ایتالیا در پایان یادآور شد: هدف ما این است که در  فاصله زمانی میان این دوره نمایشگاه و سال آینده  هم‌آهنگی‌ها لازم انجام شود و برنامه‌هایی را   اجرایی کنیم. همچنین با ابتکارات عمل در عرصه فرهنگی ایتالیا به عنوان مهمان  ویژه نمایشگاه کتاب تهران در سال آینده دوره بعدی پرثمرتر باشد. از طرفی حضور جدی‌تر ما در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، مقدمه‌ای است که در نمایشگاه سال آینده به طور موثرتری حضور داشته باشیم.

غرفه ایتالیا در سالن ملل قرار دارد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد. 

به ما بپیوندید: