امیرزاده خبر داد

آغاز ثبت نام بن کارت های مشارکتی خرید کتاب برای نهادها و سازمان ها

1395/02/05-13:52

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز ثبت نام مشارکت سازمان ها و نهادها برای دریافت یارانه مشارکتی خبر داد.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، همایون امیرزاده مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آغاز ثبت نام بن کارت های مشارکتی نهادها و سازمان ها از تاریخ 5 اردیبهشت ماه عنوان کرد: ثبت نام دانشگاه ها، حوزه های علمیه، مراکز علمی و پژوهشی، کتابخانه ها، نخبگان و اصحاب فرهنگ و هنر (با تاییدیه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) به منظور دریافت بن کارت خرید کتاب از روز یکشنبه 5 اردیبهشت ماه آغاز شده است.

امیرزاده درباره نحوه تخصیص اعتبار به این مراکز گفت: دانشگاه ها، حوزه های علمیه، مراکز علمی و پژوهشی و کتابخانه ها تا سقف 25 درصد نسبت به مبلغ آورده شده، از سوی معاونت امور فرهنگی یارانه تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین نخبگان فرهنگ و هنر که دارای تاییدیه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند تا سقف 20 درصد نسبت به مبلغ آورده شده از سوی معاونت امور فرهنگی یارانه دریافت می کنند. مراکز فرهنگی و هنری که شامل انجمن های فرهنگی، موسسات فرهنگی، کانون فرهنگی هنری مساجد، موسسات قرآنی، پایگاه های مقاومت بسیج و... نیز تا سقف 10 درصد نسبت به مبلغ آورده شده، از سوی معاونت امور فرهنگی یارانه خرید کتاب تعلق می گیرد.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی درباره روند ثبت نام و چگونگی دریافت این یارانه خرید کتاب گفت: متقاضیان باید درخواست کتبی خود را تا تاریخ 12 اردیبهشت ماه به امور مالی معاونت امور فرهنگی واقع در ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در میدان بهارستان تحویل دهند.

وی تاکید کرد: تخصیص یارانه به نهادها و سازمان ها مشروط به واریز سهم آورده متقاضی است و پس از واریز وجه می توانند از یارانه در نظر گرفته شده بهره مند شوند. همچنین این یارانه ها به صورت بن کارت خرید کتاب و به نام سازمان ها و نهادها صادر خواهد شد و مدت اعتبار آن ها صرفا در ایام برگزاری نمایشگاه است.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

به ما بپیوندید: