سفر رئیس نمایشگاه کتاب مسکو به ایران

1394/04/02-10:40

امیر مسعود شهرام نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از سفر رئیس نمایشگاه کتاب مسکو به ایران برای انجام مذاکرات جهت حضور ایران به عنوان میهمان ویژه در این نمایشگاه خبر داد و گفت:‌ وی هفته آینده در ایران خواهد بود.

نمایشگاه کتاب مسکو یکی از نمایشگاه‌های بزرگ کتاب در دنیا محسوب می‌‌شود. بیست و هشتمین دوره این نمایشگاه ۱۱ تا ۱۶ شهریور سال جاری در «ودنخا»، مرکز نمایشگاهی پایتخت فدراسیون روسیه برگزار می‌شود که ایران در این دوره میهمان ویژه آن است.

در همین راستا پیش از این قرار بود که در ایام نمایشگاه کتاب تهران رئیس نمایشگاه کتاب مسکو به ایران بیاید تا مقدمات حضور ایران در مسکو فراهم شود،‌ اما با تغییر رئیس نمایشگاه این امر محقق نشد. به دنبال آن به دستور ولادیمر پویتن، رئیس نمایشگاه سن‌پترزبورگ به سمت رئیس نمایشگاه کتاب مسکو نیز منصوب شد و قرار بود پس از ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به ایران بیاید.

رئیس نمایشگاه کتاب مسکو قرار است ۱۴ و ۱۵ تیرماه جاری به ایران بیاید تا با مسئولان مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران درباره جزئیات حضور ایران در این نمایشگاه به عنوان میهمان ویژه مذاکراتی داشته باشد. همچنین این تمایل از سوی آنها وجود داشت که حتی این سفر زودتر از این تاریخ و در هفته آینده انجام شود که ما نیز با آن موافقت کردیم و به احتمال بسیار وی هفته آینده در تهران خواهد بود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی بر این است که ساختار غرفه ایران در نمایشگاه کتاب مسکو ۲۰۱۵ و فرانکفورت ۲۰۱۵ شبیه به هم بوده و فضایی برای برگزاری نشست‌ها‌، ارائه آثار ناشران و برنامه‌های جمعی طراحی شود.

شهرام‌نیا تصریح کرد: اکنون بیش از ۲۰ ناشر برای حضور در این نمایشگاه کتاب بین‌المللی ثبت‌نام کرده‌اند. بخشی از این ناشران به‌صورت تخصصی در حوزه‌ زبان روسی فعالیت دارند،‌ هم‌چنین بالغ بر ۱۸۰ تا ۲۰۰ عنوان کتاب نیز به زبان روسی شناسایی و گردآوری شده است تا در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب مسکو به نمایش درآید.

به ما بپیوندید: