یک مترجم عنوان کرد:

واگذاری نمایشگاه به ناشران تحولات بسیاری در حوزه نشر ایجاد می‌کند

1394/02/05-12:34

بیژن اشتری مترجم کتاب‌های تاریخی گفت: اگر واگذاری امور نمایشگاه به ناشران به طور کامل انجام شود، تحولات بسیاری در حوزه نشر رخ خواهد داد.

بیژن اشتری مترجم کتاب «مائو» درباره جایگاه نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران که هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، موقعیت مناسبی برای ناشران است و نصف فروش ناشران در ایام 10 روزه نمایشگاه کتاب تهران انجام می‌شود و از این نظر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: از نظر اقتصادی فرصت خوبی برای فضای نشر ماست اما این امر موجب شده تا نمایشگاه کتاب تهران بیشتر جنبه فروشگاهی پیدا کند و به ابعاد نمایشگاهی آن کمتر پرداخته شود. منظور از وجه نمایشگاهی فعالیت‌های جنبی اعم از معرفی کتاب، نشست با نویسندگان و اهالی قلم و.... است. این موارد در نمایشگاه کتاب تهران کمرنگ شده است و نیاز است که مسئولان برگزاری نسبت به آن اقدامی انجام دهند.

این مترجم با تاکید واگذاری امور نمایشگاه به ناشران گفت: به نظرم اداره نمایشگاه کتاب تهران باید به تشکل‌ها و اتحادیه‌های نشر واگذار شود. این دوره از نمایشگاه با مشارکت ناشران برگزار می‌شود اما اگر این واگذاری به طور کامل انجام شود، تحولات بسیاری در حوزه نشر رخ خواهد داد. 

وی ادامه داد: همچنین در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران بر میزان مساحت نمایشگاه افزوده شده است که این اقدام مراجعه بازدیدکنندگان را راحت‌تر خواهد کرد. 

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: